ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРАНСФЕРТНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-10(37)Ключові слова:
трансфертне ціноутворення, глобалізація, система маркетингу, маркетингове ціноутворенняАнотація
Основна мета статті полягає в дослідженні еволюції теоретичних та методологічних підходів до трансфертного ціноутворення у контексті маркетингу. В умовах постійної трансформації економіки та технологічних змін процеси ціноутворення також зазнають змін під дією низки економічних, зокрема глобалізаційних, чинників. Тому виникає потреба в комплексному науковому аналізі змін у підходах до трансфертного ціноутворення та у визначенні глобалізаційних впливів, що формують його сучасні засади.
Методологія дослідження базується на поєднанні загальнофілософських, спеціальних і міждисциплінарних методів, а також ключових наукових підходів – системного та ситуаційного. Серед загальнонаукових інструментів використано аналіз і синтез для дослідження впливу глобалізаційних тенденцій на зміну концепції трансфертного ціноутворення у маркетинговій системі. Метод теоретичного узагальнення застосовано з метою класифікації глобалізаційних чинників, що формують цю концепцію.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні та доведенні, що трансфертне ціноутворення в умовах глобалізації набуває принципових ознак маркетингового підходу щодо ціноутворення. Доведено, що методичні підходи трансфертного ціноутворення відносяться до групи методів маркетингового ціноутворення.
Практична значимість отриманих результатів дослідження полягає в аналізі практичних підходів щодо використання методів трансфертного ціноутворення, формування економічного механізму трансфертного ціноутворення як частини маркетингової цінової політики, узагальнення методології трансфертного ціноутворення з врахуванням методів її законодавчого регулювання.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена ЧУКУРНА, Людмила ГАЛАН, Наталія КАЛУГІНА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.