МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2023-1(8)Ключові слова:
туризм, туристичні підприємства, маркетинг, управління, стратегічний менеджмент, туристичний продуктАнотація
У статті актуалізовано увагу до питань політики управління розвитком туристичних підприємств і застосування в таких цілях інструментів маркетингу, зокрема його продуктової політики. Метою дослідження визначено обґрунтування теоретико-методичних засад та розробку практичних рекомендацій щодо застосування маркетингового підходу до управління формуванням туристичного продукту підприємствами туризму. Показано, що управління формуванням туристичного продукту є однією з провідних складових у системі розвитку туристичного підприємства. Визначено ключові аспекти, які перебувають у фокусі маркетингової товарної політики під час формування туристичного продукту підприємств туризму: асортимент, якість та конкурентоспроможність послуг; ціна; характеристики сприйняття послуг споживачами та міра задоволення їх потреб; надання додаткових сервісів; рекламна політика; підкріплення позиціонування послуг; інтенсивність та ефективність інноваційної діяльності; успішність розробки та реалізації маркетингових товарних стратегій. Визначено критерії, на які слід опиратися під час формування туристичного продукту підприємства: надійність, доступність, репутація, безпека, розуміння потреб, чуйність персоналу, компетенції, ввічливість, комунікації та фактори відчутності. Окреслено інші елементи маркетингового підходу до управління формуванням туристичного продукту підприємства галузі туризму.