УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ

Автор(и)

  • Тетяна ЛЕПЕЙКО Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0001-8667-509X
  • Катерина ЛОГІНОВА Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0009-0000-0513-0072
  • Ельвін Шахін огли ОМАРОВ Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0009-0005-5730-3082

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(12)

Ключові слова:

управління конфліктами, комунікація, управлінські технології, система управління, підприємство

Анотація

Сучасна комунікація як на рівні суспільства, так і на рівні підприємства супроводжується конфліктами. Природа конфлікту полягає у несумісності цілей одного суб’єкта з цілями іншого суб’єкта і це є природньою невід’ємною рисою відносин між людьми. Від того як людина реагує на конфлікт залежить, які негативні або позитивні можна отримати в результаті будь-якого конфлікту. З цієї причини саме керівники підприємств мають можливість вирішувати конфлікти з найбільшим позитивним ефектом, якщо вони володіють повною інформацією щодо природи конфліктів, їх джерел, способів реагування на них та їх вирішення. Конфлікт - це не лише виклик, але й багаті можливості для покращення стосунків та вирішення проблем. Вміле управління конфліктами є безцінною навичкою для всіх, хто займає керівні посади. Саме тому в дослідженні пропонується оцінити та розглянути значення комунікації з п'ятьма стилями управління конфліктами в організації за моделлю TKI (Модель Томаса Кілмана). Підкреслено необхідність навичок ефективної комунікації в управлінських ситуаціях для вирішення конфліктів та оптимізації роботи. Дослідження здійснено на основі опитування двадцяти двох співробітників та менеджерів з тривалим досвідом роботи в різних організаціях, які мали власний досвід конфліктів і володіють навичками управління конфліктами. Результати дослідження вказують на те, що з п’яти запропонованих стилів розв’язання конфліктів за моделлю TKI найбільша кількість респондентів схиляється до стилю співпраці (робота для досягнення мети), який є доречним в управлінні конфліктами, а для того, щоб співпраця була практичною, ключовою є потреба у швидкій та ефективній комунікації. Однак, деякі організації можуть приділяти менше уваги конфліктам, що може мати негативні наслідки і впливати на мораль всіх зацікавлених сторін, включаючи як працівників, так і роботодавців. За результатами опитування, саме модель TKI є оптимальним підходом до управління конфліктами. Отже, розвиток навичок ефективної комунікації має вирішальне значення для менеджерів, адміністраторів і зацікавлених сторін для вирішення конфліктів для підвищення продуктивності.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

ЛЕПЕЙКО, Т., ЛОГІНОВА, К., & ОМАРОВ, Е. Ш. о. (2023). УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ. Development Service Industry Management, (3), 83–89. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(12)

Номер

Розділ

Статті