УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ У ПРОЄКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ БАЗИС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(12)

Ключові слова:

конфлікт, конфліктні ситуації, управління конфліктами, суб’єкти конфлікту, мотиви конфлікту, форма реалізації конфлікту, методи управління конфліктами

Анотація

У статті розглянуто сутність поняття «конфлікт» та визначено, що існують наступні підходи до його розуміння: деструкція відносин / боротьба; ситуація протиборства / конфронтації; засіб розв‘язання суперечностей; зіткнення різноспрямованих сил; стан взаємовідносин. Наведено авторське визначення поняття «конфлікт», зокрема під конфліктами слід розуміти ситуацію, коли відбувається зіткнення інтересів двох чи більше сторін, які мають протиріччя в цілях, інтересах, потребах, цінностях, переконаннях тощо. Конфлікти можуть виникати у різних ситуаціях, зокрема розбіжності в цінностях та переконаннях, конкуренція за ресурси, несумісність темпераментів та характерів, стресові ситуації, несумісність стилів роботи, амбіційність, культурні та етнічні відмінності, розбіжності в уявленнях і цілях тощо. Конфлікт може виникати у будь-якій сфері життя – від особистих відносин до міжнародних відносин, і мати різні форми прояву, починаючи від непорозумінь і закінчуючи відкритими конфліктами. Управління конфліктами на підприємстві є важливим для забезпечення продуктивності та гармонійної співпраці між співробітниками, врахування інтересів всіх сторін. Окрім того управління конфліктами залежить від етапів, до яких належать виявлення конфлікту (перший етап), зокрема необхідно розпізнати наявність конфлікту на підприємстві, який реалізується шляхом виявлення напруження у взаємовідносинах на підприємстві, зниження продуктивності або погіршення комунікації між працівниками. Другий етап – це дослідження причин виникнення конфлікту, зокрема це може бути різниця в уявленнях, конкуренція, непорозуміння тощо. Третій етап – це планування стратегії вирішення конфлікту, тобто розробка плану дій для вирішення конфлікту, і може включати різні способи зменшення напруги, пошук компромісу або впровадження нових політик та процедур. Четвертий етап – це реалізація стратегії управління конфліктами, що передбачає здійснення плану дій з метою вирішення конфлікту. П’ятий етап – оцінка та перегляд результатів. Після вирішення конфлікту важливо оцінити результати застосованих стратегій. Якщо конфлікт було успішно вирішено, варто проаналізувати, що саме принесло успіх, а якщо не вдалося досягти успіху, варто зрозуміти причини та внести корективи у стратегію. Шостий етап – створення профілактичних заходів з метою уникнення подібних конфліктних ситуацій у майбутньому.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

БАЛАБУС, Д., БУДНИК, О., & ЯДУХА, С. (2023). УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ У ПРОЄКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ БАЗИС. Development Service Industry Management, (4), 86–90. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(12)

Номер

Розділ

Статті