ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА МАЛОГО БІЗНЕСУ: СТРУКТУРА ТА МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(5)

Ключові слова:

економічний потенціал, потенціал, конкурентне середовище, ринок, підприємство, малий бізнесі, цифровізація, цифрові технології

Анотація

У статті досліджується економічний потенціал підприємства малого бізнесу, визначеного драйвером інновацій для великих корпорацій, що адаптується до цифрової трансформації та онлайн-торгівлі. Для проведення аналізу обґрунтовано теоретичне визначення економічного потенціалу, що визначається сукупністю якостей системи можливостей підприємства малого бізнесу, релевантною для науково-технологічного розвитку та зростання. Розглядається еволюція економічного потенціалу підприємства, але всупереч внеску науковців, не вистачає досліджень з малого бізнесу та оновлених методик оцінки економічного потенціалу в умовах технологічних змін. Визначено, що в Україні малий бізнес створює робочі місця та стимулює інновації, але стикається з проблемами фінансування та конкуренції. Для розвитку економічного потенціалу підприємств необхідні нові технології, нестандартні джерела фінансування малого бізнесу, краудфандинг, мікрокредитування тощо. Фінансова стійкість, технологічний розвиток та конкурентне середовище є ключовими аспектами економічного потенціалу. Проаналізовано, що фінансові фактори, конкурентне середовище, економічні умови та технологічні інновації впливають на економічний потенціал підприємства малого бізнесу. Стабільне фінансування та інвестиції стають важливими, але високі ставки та обмеженість інвестицій – перешкоди. Цифрова модернізація потребує фінансування та кадрів. Управлінські навички – основа ефективного управління економічним потенціалом підприємства малого бізнесу. На завершення запропоновано удосконалити методи формування економічного потенціалу підприємства, які допомагають оптимізувати стратегії розвитку малому бізнесу в умовах, що проблеми з інвестиціями, регуляторними вимогами зберігаються; а також, адаптуватися до макроекономічних викликів та впроваджувати інноваційну стратегію для сталого розвитку економічного потенціалу бізнесу. Системний підхід та об'єднання різних методичних підходів – запорука успішного розвитку економічного потенціалу підприємства малого бізнесу.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

АНДРІЄВИЧ, В. (2025). ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА МАЛОГО БІЗНЕСУ: СТРУКТУРА ТА МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ. Development Service Industry Management, (3), 33–41. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(5)

Номер

Розділ

Статті