ДОСВІД ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ У РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ ТА АДАПТАЦІЯ ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(2)

Ключові слова:

туризм, туристична послуга, міжнародний ринок туристичних послуг, Велика Британія, туристична дестинація

Анотація

У статті сформульовано визначення поняттю «міжнародний ринок туристичних послуг» як сукупність міжнародних організаційно-економічних відносин між суб’єктами туристичної діяльності, що надають послуги на широкого спектру фізіологічних, матеріальних та духовних запитів туристів у міжнародних масштабах. Охарактеризовано Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії як популярну туристичну дестинацію. Встановлено, що Велика Британія як національний бренд посідає у світовому рейтингу привабливості для туристів 5-е місце, а за кількістю відвідуваності міжнародними туристами – 8-е місце в світі. Доведено, що наслідки Brexit для туристичної індустрії Великої Британії безпосередньо залежать від умов виходу з ЄС. Вихід без угоди завдасть величезних збитків всій сфері туризму та призведе до різкого збільшення вартості туристичних послуг. На сьогодні одним із перспективних напрямків вирішення цього питання є забезпечення політичної та економічної Дорожньої карти щодо подальшого розвитку індустрії туризму в умовах Brexit та збереження більшості існуючих угод у сфері туризму Великої Британії з країнами ЄС задля проведення грамотної туристичної політики та отримання певних економічних вигод. Визначено, що укладання угоди та забезпечення прийнятних умов виходу з ЄС є першочерговим завданням Уряду Великобританії у подальшому розвитку туристичної індустрії.
Проаналізовано досвід Великої Британії з точки зору його потенційної цінності для України в процесі формування власної туристичної політики та моделі розвитку туристичної галузі в умовах післявоєнної відбудови та інтеграції у світовий туристичний простір. Визначено, що британський досвід сталого та інноваційного підходу до розвитку туризму може слугувати орієнтиром для підвищення конкурентоспроможності українського туристичного ринку, формування безпечного та привабливого іміджу країни на міжнародному рівні. 

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

БОЙКО, З., ГОРОЖАНКІНА, Н., ГРУШКА, В., ГОРБ, К., & ПІДДЄНЄЖНА, К. (2025). ДОСВІД ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ У РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ ТА АДАПТАЦІЯ ДЛЯ УКРАЇНИ. Development Service Industry Management, (3), 16–21. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(2)

Номер

Розділ

Статті