ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОМНІКАНАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЯХ РИТЕЙЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(34)Ключові слова:
штучний інтелект, ритейл, омніканальні комунікації, персоналізація, CRM–системиАнотація
Досліджено роль штучного інтелекту у трансформації омніканальних комунікаційних стратегій ритейлу. Розглянуто сутність омніканального підходу як ключового напряму розвитку сучасної торгівлі та обґрунтовано необхідність його поєднання з інтелектуальними технологіями. Установлено, що використання алгоритмів машинного навчання дозволяє здійснювати прогнозування попиту, виявляти ймовірність відтоку клієнтів, визначати індивідуальні схильності до купівлі та формувати персоналізовані пропозиції в режимі реального часу. Систематизовано основні інструменти штучного інтелекту та сфери їхнього застосування в омніканальних комунікаційних стратегіях ритейлу. Розглянуто три групи функцій, які ШІ концептуально виконує в омніканалі. У статті охарактеризовано практичний досвід зарубіжних і українських ритейлерів у впровадженні інструментів штучного інтелекту, а також висвітлено приклади їх застосування у персоналізації сервісу, управлінні ціноутворенням та оптимізації маркетингових кампаній. Доведено, що інтеграція ШІ у комунікаційні стратегії сприяє підвищенню ефективності бізнес–моделей, зростанню рівня лояльності споживачів та формуванню стійких конкурентних переваг. Узагальнено основні напрями подальшого розвитку використання ШІ в ритейлі, серед яких – удосконалення систем аналітики великих даних, інтеграція предиктивних моделей у CRM–системи та розширення можливостей автоматизації маркетингових процесів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Арман АХТОЯН, Олександр ПЕТРИЧАК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.