СВІТОВІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(10)Ключові слова:
економіка, модернізація, розвиток, сталий розвиток, торгівля, роздрібна торгівля, тренди, підприємство, прогноз, ефективність, споживач, товарооборот, товар, диджіталізаціяАнотація
Розглянуто торгівлю як важливу складову теоретичного сектору економіки - сфери послуг, показано її вагоме місце в економіці України. Особливу увагу відведено роздрібній торгівлі, яка здатна швидко реагувати на зміну потреб і вподобань споживачів, а також максимально наближена, доступна до місць праці і проживання. Висвітлено результати наукових досліджень відомих учених-економістів стосовно особливостей, тенденцій і закономірностей формування роздрібного товарообороту вітчизняних підприємств у період економічної нестабільності, внутрішніх та зовнішніх загроз. Наголошено на необхідності приділення більшої уваги вивченню питань розвитку рітейлу у найближчій і більш віддаленій перспективі з урахуванням світових тенденцій та досвіду, оскільки Україна активно інтегрується в європейський економічний простір. Мета дослідження полягала у виявленні основних глобальних тенденцій та напрямів розвитку роздрібної торгівлі, які визначатимуть вектор розвитку економіки України та інших країн світу в найближчі десятиліття в контексті відновлення економіки та досягнення цілей сталого розвитку. Узагальнено світові тренди розвитку роздрібної торгівлі до 2050 р. Охарактеризовано очікувані тенденції трансформації глобальної роздрібної торгівлі, які у найближчі п’ять років впливатимуть на маркетингові стратегії вітчизняних підприємств.