УПРАВЛІННЯ ДОЗВІЛЛЄВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ КРУЇЗНОГО ТУРИЗМУ В СИСТЕМІ СЕРВІСНОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-12(28)Ключові слова:
круїзний туризм, дозвіллєвий потенціал, управління дозвіллям, сервісна економіка, сталий розвиток, інклюзія, екологічна відповідальність, цифровізація туризмуАнотація
У статті досліджено управління дозвіллєвим потенціалом у системі круїзного туризму як ключовий чинник розвитку сервісної економіки в умовах глобальної трансформації туристичного ринку. Розкрито соціально-культурні, психологічні та організаційні аспекти дозвіллєвої взаємодії туристів, визначено її роль у формуванні ціннісно-орієнтованого досвіду подорожей. Обґрунтовано, що ефективне управління дозвіллєвими процесами забезпечує інтеграцію принципів сталого розвитку, інклюзії та цифровізації, що дозволяє підвищити конкурентоспроможність круїзних компаній і якість туристичного сервісу. Запропоновано аналітичну модель взаємозв’язку соціально-культурних і психологічних детермінант дозвіллєвої активності туристів, що формує основу для вдосконалення управлінських рішень у сфері рекреаційного менеджменту. Визначено перспективні напрями розвитку круїзного туризму у контексті зеленої та інклюзивної економіки, які поєднують технологічні інновації, гуманістичні цінності та відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Анна БЕССОНОВА, Микита САРИЧЕВ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

