УПРАВЛІННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИМ ІМІДЖЕМ: ЦИФРОВІ СТРАТЕГІЇ ТА ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ТА ЛІДЕРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-12(16)Ключові слова:
імідж, управління, лідерство, територіальний імідж, бренд території, цифрові стратегії, імерсивні технології, віртуальна реальність, доповнена реальністьАнотація
В умовах стрімкої глобалізації за лідерство та урбанізації країни, регіони та міста вступають у жорстку конкуренцію не лише за економічні переваги, але й за найцінніший ресурс — людський капітал, зокрема за кваліфікованих фахівців, туристів та інвесторів. У цьому контексті ключову роль відіграють так звані «м’які» чинники: репутація, культурна привабливість та загальне враження, що формують імідж території. Наявність позитивного іміджу для лідера є важливим ресурсом економіки та ключовим конкурентним активом для встановлення партнерських відносин. У дослідженні систематизовано основні складові іміджу території, які включають природно-географічні, історико-культурні особливості, стан соціально-демографічного та людського капіталу, а також економічний клімат, ефективність влади та потенціал символіки. Розглянуто стратегічні механізми формування міжнародного іміджу країни, зокрема, державний брендинг, що охоплює шість ключових сфер (за «шестикутником Анхольта»), а також публічну дипломатію та скоординовані міжнародні комунікації. Особлива увага приділяється інтеграції цифрових стратегій для просування регіону. Підкреслено, що у цифрову еру соціальні мережі (Facebook, Instagram, TikTok) є потужними інструментами для візуального сторітелінгу та оперативного зворотного зв’язку. Промо-сайти слугують централізованими інформаційними хабами для інвесторів та потенційних мешканців. Використання відео-контенту, особливо імерсивних технологій (VR/360° відео), створює ефект повного занурення, що є критично важливим для залучення аудиторії на етапі прийняття рішення. Також проаналізовано роль Штучного інтелекту (ШІ), який застосовується для аналізу великих даних (Big Data), генерації контенту та надання персоналізованих рекомендацій користувачам. Досліджено трансформацію територіального іміджу під впливом глобальних кризових подій, зокрема пандемії COVID-19 та повномасштабного воєнного стану в Україні.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана СВАТЮК, Олег ФІЛЬ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

