КОМУНІКАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ В БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(21)

Ключові слова:

теорії конфліктів, конфлікт, управління конфліктом, комунікація, комунікативна взаємодія

Анотація

У статті здійснено комплексне дослідження поняття конфлікту як об’єкта управлінської взаємодії в організаційному середовищі. Автором проаналізовано історичні аспекти формування концептуального апарату щодо конфліктів, що охоплює ключові теоретичні підходи до їх розуміння: соціально-конфліктний, психоаналітичний, функціональний, інтеракціоністський, теорію людських потреб, раціоналістичний і комунікативний підходи. Представлені підходи відображають еволюцію уявлень про природу, джерела та наслідки конфліктів у суспільстві й організаціях. У статті наведено підходи щодо визначення поняття «конфлікт», які дозволили сформувати авторське визначення. Акцентовано увагу на комунікації як ключовому чиннику, що впливає на виникнення та вирішення конфліктів. Запропоновано власне визначення поняття «комунікація». У межах дослідження класифіковано основні види комунікацій, що використовуються на підприємствах за різними критеріями: напрямком інформаційного потоку, формальністю, способом передачі, змістом, засобами, характером та рівнем взаємодії.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

РУДНІЧЕНКО, Є., ГАВЛОВСЬКА, Н., ЖЕМІНСЬКИЙ, Я., & КАТКОВА, Т. (2025). КОМУНІКАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ В БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩІ. Development Service Industry Management, (3), 141–146. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(21)

Номер

Розділ

Статті