АНАЛІЗ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(1)Ключові слова:
торгівельні мережі, конкурентне середовище, ринок, споживачі, бізнес-моделі, цифровізація, цифрові технологіїАнотація
У статті досліджується поточний стан конкурентного ландшафту торгівельних мереж в Україні, який відзначається жорсткою боротьбою та пристосуванням до трансформацій, спричинених війною та економічною невизначеністю. Для проведення аналізу сформульовано теоретичне визначення концентрації ринку та роздрібних торговців, які зосереджуються на вдосконаленні пропозиції товарів, обслуговування та взаємодії з клієнтами, попри труднощів нестачі кадрів та проблеми з логістикою. Розглядається еволюція індексу ННІ як показника ринкового стану та конкуренції в умовах, де ключову роль відіграють нові технології й диференціація, які залучають міжнародні компанії та стимулюють розвиток електронної комерції. Визначено виклики, з якими стикається конкурентний ринок, зокрема економічна криза та зростання цін, що вимагає від торгівельних компаній гнучкості та здатності до адаптації. Проаналізовано динаміку онлайн-продажів, яка формує складне та мінливе конкурентне середовище, і торгівельні мережі впроваджують цифрові рішення й покращують якість обслуговування, щоб залишатися релевантними. На завершення запропоновано удосконалити стратегії торгівельних мереж у відповідь на зміни в уподобаннях споживачів та зростання онлайн-торгівлі; залучати світовий досвід у нових реаліях диджиталізації; адаптуватися до макроекономічних викликів та впроваджувати цифрові інновації, омніканальні рішення та екологічні практики.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена КУЗЬМЕНКО, Дмитро КРУЛЬ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.