УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕРЕРВНИМ НАВЧАННЯМ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В КОНТЕКСТІ ІНДУСТРІЇ 4.0

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(14)

Ключові слова:

безперервна освіта, спеціалісти інженерних спеціальностей, Індустрія 4.0, технологія структурного аналізу та проектування (SADT), модель IDEFØ

Анотація

Питання навчання впродовж життя набуває особливої актуальності в умовах сучасного розвитку освітньої системи України, що інтегрується у європейський освітній простір та орієнтується на потреби ринку праці. У статті окреслено змістовне наповнення базових понять «освіта впродовж життя», «неперервна професійна освіта і навчання» та «освіта дорослих». Показано, що ці терміни сформувалися у процесі розвитку європейського дискурсу у сфері професійної освіти і навчання, однак мають певні концептуальні та функціональні відмінності. Автори наголошують, що поняття «освіта впродовж життя» дозволяє фахівцю самостійно вибудовувати освітню траєкторію, яка повністю відповідає його професійним здібностям, освітнім потребам та стратегічним цілям особистісного і кар’єрного розвитку. Особливу увагу приділено питанню навчання впродовж життя для представників інженерних спеціальностей у контексті переходу до Індустрії 4.0. В умовах швидких технологічних трансформацій інженери стикаються з необхідністю постійного оновлення компетентностей, засвоєння нових знань та вдосконалення практичних навичок. Безперервна освіта стає запорукою їхньої конкурентоспроможності, мобільності та готовності до роботи в умовах цифровізації виробничих процесів.
У статті розроблено та запропоновано теоретико-практичну IDEFØ-модель організації безперервної освіти для спеціалістів інженерного профілю на основі методології структурного аналізу та проектування (SADT). Представлена модель забезпечує візуальний опис основних процесів навчання впродовж життя, визначає ключові елементи взаємодії між учасниками освітнього процесу, джерелами знань та очікуваними результатами. Вона спрямована на підвищення ефективності функціонування системи неперервної освіти як на рівні окремих організацій, так і в ширшому контексті професійної підготовки інженерів у національній та міжнародній освітній системі.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

СТРИЖАК, О., КОЗУБОВА, Н., & ПОНОМАРЕНКО, О. (2025). УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕРЕРВНИМ НАВЧАННЯМ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В КОНТЕКСТІ ІНДУСТРІЇ 4.0. Development Service Industry Management, (3), 92–97. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-11(14)

Номер

Розділ

Статті