КРЕАТИВНІСТЬ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СУЧАСНИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(45)

Ключові слова:

креативність, ключові компетенції, підвищення конкурентоспроможності, бізнес-структура, підприємство, система, інтеграція

Анотація

У дослідженні визначено поняття та ключові особливості конкурентоспроможності бізнес-структур, підкреслено їхню багатогранність та важливість для успішного функціонування на ринку. Встановлено, що одним із ключових факторів, що визначають конкурентну перевагу бізнес-структури, є управлінські навички її керівництва, наголошено на вирішальній ролі компетентного керівництва у забезпеченні стійких конкурентних позицій. Розглянуто засади ефективного управління конкурентоспроможністю бізнес-структур, проаналізовано ключові принципи та підходи до стратегічного управління конкурентоздатністю. Далі, визначено поняття, роль та ключові особливості креативності у контексті підвищення конкурентоспроможності сучасних бізнес-структур, розкрито сутність креативності як важливого інструменту для отримання конкурентних переваг в умовах динамічного ринкового середовища. Визначено, що креативність передбачає вміння мислити поза межами звичних рішень, приймати ризиковані, але обґрунтовані рішення, а також створювати нові можливості для бізнесу, акцентовано на інноваційному та підприємницькому аспектах креативності. Встановлено, що впровадження креативності в управлінні бізнес-структурою дозволяє максимально ефективно використовувати наявні компетенції та відкривати нові можливості для розвитку, підкреслено синергію між креативністю та ефективним використанням ресурсів.
У продовження дослідження ідентифіковано основні напрямки управління креативністю в рамках ключових компетенцій, визначено стратегічні вектори інтеграції креативності у ключові бізнес-процеси. Розглянуто методи та інструменти, що базуються на креативності ключових компетенцій, представлено практичні підходи до стимулювання та використання креативності в управлінні. Визначено елементи структури конкурентоспроможності, що базується на креативності, розкрито складові моделі конкурентоздатності, в якій креативність відіграє центральну роль. Виокремлено виклики, з якими стикається інтеграція креативності в управлінні ключовими компетенціями, проаналізовано потенційні перешкоди та складнощі на шляху впровадження креативного підходу. На завершення, визначено елементи системи ефективного управління конкурентоспроможністю бізнес-структури, яка базується на креативності, запропоновано комплексну модель управління конкурентоздатністю, що враховує креативний потенціал організації.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2025

Як цитувати

КОРНЄЄВ, М., ВАРЧУК, О., СЕМЕНІХІН, В., СТАХІВ, О., & ВЕСНІН, С. (2025). КРЕАТИВНІСТЬ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СУЧАСНИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР. Development Service Industry Management, (1), 335–339. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(45)

Номер

Розділ

Статті