КРЕАТИВНІСТЬ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СУЧАСНИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(45)Ключові слова:
креативність, ключові компетенції, підвищення конкурентоспроможності, бізнес-структура, підприємство, система, інтеграціяАнотація
У дослідженні визначено поняття та ключові особливості конкурентоспроможності бізнес-структур, підкреслено їхню багатогранність та важливість для успішного функціонування на ринку. Встановлено, що одним із ключових факторів, що визначають конкурентну перевагу бізнес-структури, є управлінські навички її керівництва, наголошено на вирішальній ролі компетентного керівництва у забезпеченні стійких конкурентних позицій. Розглянуто засади ефективного управління конкурентоспроможністю бізнес-структур, проаналізовано ключові принципи та підходи до стратегічного управління конкурентоздатністю. Далі, визначено поняття, роль та ключові особливості креативності у контексті підвищення конкурентоспроможності сучасних бізнес-структур, розкрито сутність креативності як важливого інструменту для отримання конкурентних переваг в умовах динамічного ринкового середовища. Визначено, що креативність передбачає вміння мислити поза межами звичних рішень, приймати ризиковані, але обґрунтовані рішення, а також створювати нові можливості для бізнесу, акцентовано на інноваційному та підприємницькому аспектах креативності. Встановлено, що впровадження креативності в управлінні бізнес-структурою дозволяє максимально ефективно використовувати наявні компетенції та відкривати нові можливості для розвитку, підкреслено синергію між креативністю та ефективним використанням ресурсів.
У продовження дослідження ідентифіковано основні напрямки управління креативністю в рамках ключових компетенцій, визначено стратегічні вектори інтеграції креативності у ключові бізнес-процеси. Розглянуто методи та інструменти, що базуються на креативності ключових компетенцій, представлено практичні підходи до стимулювання та використання креативності в управлінні. Визначено елементи структури конкурентоспроможності, що базується на креативності, розкрито складові моделі конкурентоздатності, в якій креативність відіграє центральну роль. Виокремлено виклики, з якими стикається інтеграція креативності в управлінні ключовими компетенціями, проаналізовано потенційні перешкоди та складнощі на шляху впровадження креативного підходу. На завершення, визначено елементи системи ефективного управління конкурентоспроможністю бізнес-структури, яка базується на креативності, запропоновано комплексну модель управління конкурентоздатністю, що враховує креативний потенціал організації.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Максим КОРНЄЄВ, Олег ВАРЧУК, Віталій СЕМЕНІХІН, Олександр СТАХІВ, Сергій ВЕСНІН

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.