МОДЕЛЮВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ В УПРАВЛІННІ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(39)

Анотація

Зростання конкуренції між підприємствами ресторанного бізнесу вимагає пошуку нових шляхів підтримки стійкості ринкової позиції. З огляду на це у статті досліджено взаємозв'язок між інноваційним потенціалом, якістю сервісу, операційною ефективністю та конкурентними перевагами підприємств ресторанного бізнесу. Метою статті постав розвиток теоретико-практичних засад організації управління конкурентним розвитком підприємств ресторанного бізнесу на основі ідентифікації ключових напрямів спрямування керівних впливів. В рамках реалізації мети та на основі методології моделювання структурними рівняннями (PLS-SEM) розроблено та емпірично перевірено модель формування конкурентних переваг. В теоретичну основу даної моделі покладено настанови ресурсної теорії конкурентних переваг, концепції інноваційного розвитку сфери послуг, теорії сервісного менеджменту та концепції операційної досконалості. Відповідно базовою гіпотезою дослідження становить реалізація конкурентного розвитку підприємств ресторанного бізнесу через постійне провадження інновацій. Управління конкурентними перевагами за такого підходу запропоновано організовувати через відповідну розробку та комерціалізацію інновацій. Структурні рівняння задали додатків гіпотези щодо узгодженості окремих елементів теоретичного базису. У якості середовища моделювання використано програмний продукт ADANCO. Дослідження базується на даних опитування внутрішніх стейкхолдерів, експертів галузі та клієнтів ресторанних закладів з використанням розроблених критеріїв та шкали Лікерта. На основі розрахунку значень шляхових коефіцієнтів виявлено ключову роль інноваційного потенціалу як прямого та опосередкованого драйвера конкурентних переваг підприємств ресторанного бізнесу. Результати дослідження дозволяють визначити пріоритетні напрями інвестування для посилення конкурентних позицій підприємств ресторанного бізнесу, оптимізувати розподіл ресурсів між різними аспектами їх діяльності та розробити збалансовану стратегію інноваційного розвитку закладу, який відбудеться без втрати стійкості конкурентних позицій.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

КОТОВ, О. (2023). МОДЕЛЮВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ В УПРАВЛІННІ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. Development Service Industry Management, (4), 253–260. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(39)

Номер

Розділ

Статті