ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА РОЗВИТОК ТРАНСФЕРНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(13)

Ключові слова:

технології, комерційний потенціал, багатокритеріальні методи прийняття рішень, оцінка

Анотація

З метою забезпечення злагодженої діяльності інституцій, які займаються дослідженнями та розробками, та зменшення невизначеності комерціалізації технологій, передовий інструмент верифікації рішень щодо розробки технологій на ранніх стадіях комерціалізації, тобто інструмент оцінки комерційного потенціалу технології, потрібен.

Система факторів комерційного потенціалу технологій та ідентифікована значущість факторів можуть бути використані як рекомендаційні орієнтири для розробників технологій, інвесторів та потенційних власників у процесах прийняття рішень щодо комерціалізації, інвестування чи купівлі технології, а також під час наступних етап дослідження розробки моделі оцінки комерційного потенціалу технологій.

У сучасному світі транснаціональні корпорації (ТНК) є ключовими гравцями у сфері зовнішньоекономічних зв'язків і основною рушійною силою інтеграції глобальної економіки. ТНК представляють собою величезні фінансово-промислові конгломерати, що можуть бути як національними, так і міжнародними за своїм капіталом. Вони організовані за принципом глобального планування та управління і беруть участь у міжнародному поділі праці, використовуючи переваги інтернаціоналізації для максимізації своїх прибутків.

В еру глобалізації, що характеризується інтеграцією ринків та міжнародною орієнтацією ТНК, маркетингові стратегії цих компаній за своєю суттю є стратегіями інтернаціоналізації. Вони можуть бути реалізовані на різних рівнях – від внутрішньо корпоративного до міжкорпоративного. Компанії не лише постачають за кордон свою продукцію та послуги, виготовлені в рідній країні, і використовують сировину та напівфабрикати з інших країн, але й інвестують у закордонні виробничі та збутові потужності, а також створюють науково-дослідні центри за кордоном. Централізовані послуги, такі як програмування, бухгалтерія та розробка дизайну, також можуть бути перенесені за кордон. Крім того, фінансування як внутрішніх, так і закордонних проектів може здійснюватися за рахунок іноземних джерел.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.02.2025

Як цитувати

МОСКВЯК, Я. (2025). ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА РОЗВИТОК ТРАНСФЕРНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Development Service Industry Management, (1), 102–106. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(13)

Номер

Розділ

Статті