КОМУНІКАТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СКЛАДОВА ПРИЙНЯТТЯ ЕФЕКТИВНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(2)Ключові слова:
комунікативний менеджмент, комунікація, прийняття управлінських рішень, внутрішні та зовнішні комунікації, комунікаційні бар’єриАнотація
У статті досліджено роль комунікативного менеджменту як ключового чинника у процесі прийняття управлінських рішень. Розглянуто значення внутрішніх і зовнішніх комунікацій для забезпечення ефективності управління підприємством. Доведено, що ефективна комунікація є основою для прийняття якісних управлінських рішень, оскільки забезпечує доступ до важливої інформації, зменшує ризики неправильного трактування даних, покращує командну взаємодію та сприяє швидкому реагуванню на зміни. Визначено основні проблеми комунікаційного обміну, пов’язані з бар’єрами сприйняття інформації, та методи їх подолання. Розроблена класифікація комунікативних бар’єрів. Проаналізовано вплив цифрових технологій, таких як CRM-системи, корпоративні портали та месенджери, на покращення комунікаційних процесів. Узагальнено сучасні цифрові інструменти управління комунікацією серед яких Методи зворотного зв’язку, мозкові штурми та SWOT-аналіз. Доведено, що якісна комунікація сприяє швидкому прийняттю рішень, зменшенню рівня конфліктності та підвищенню продуктивності персоналу. Аргументовано, що вільний обмін інформацією між відділами та рівнями управління сприяє збагаченню процесу прийняття рішень і його більшій різноманітності.