СИНЕРГІЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У ГОТЕЛЬНІЙ ГАЛУЗІ ЯК ПОКАЗНИК СТІЙКОСТІ БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(24)

Ключові слова:

готельні підприємства, ЦСР, синергія, компроміси, позитивна кореляція між ЦСР, сталий бізнес, сталий розвиток

Анотація

Цілі сталого розвитку (ЦСР) є комплексним підґрунтям для вирішення багатьох глобальних проблем шляхом спільних зусиль між секторами економіки. Готельний бізнес бере на себе відповідальність за реалізацію ЦСР та активно інтегрує їх у свої основні стратегії та діяльність. Успішне досягнення готельними підприємствами ЦСР дозволить їм мінімізувати негативний вплив на довкілля шляхом посилення синергії між ЦСР, що дасть унікальні можливості одночасно досягти кількох ЦСР та забезпечити конкурентні переваги у галузі гостинності. Метою статті є обґрунтування та узагальнення синергії та компромісів між ЦСР у готельній галузі як показника стійкості бізнесу. У роботі узагальнено ЦСР за трьома компонентами: екологічний, соціальний та економічний; обґрунтовано якою мірою ЦСР впливають одна на одну, створюючи певну взаємодію, що дозволяє встановити певну кореляцію між ними. Значна позитивна кореляція між кількома показниками ЦСР класифікується як синергія, тоді як значна негативна кореляція класифікується як компроміс. У процесі дослідження була виявлена синергія між ЦСР в готельній галузі, а саме: ЦСР 6, ЦСР 7, ЦСР 11, ЦСР 12, ЦСР 14, ЦСР 15 і компроміси з ЦСР 8, ЦСР, 9 і ЦСР 12. Визначено, що досягти ЦСР за рахунок тільки однієї ЦСР майже не можливо, для цього потрібна одночасна позитивна взаємодія між декількома індикаторами ЦСР.  У статті також узагальнено компроміси, які утворюються між ЦСР у готельній галузі та можуть призвести до блокування досягнення однієї ЦСР через необхідність вибирати одну з цілей на шкоду іншій; проаналізовано конкретні протиріччя щодо досягнення ЦСР, які можуть бути порушені через поточну політику готельних підприємств та пом'якшення відповідних компромісів. Крім того, у статті графічно представлена трикомпонентна модель сталого розвитку готельного бізнесу та наведено дані про досягнення світовими мережами готелів ЦСР, які представлені в Україні.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

05.03.2025

Як цитувати

ПАРФІНЕНКО, Т. (2025). СИНЕРГІЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У ГОТЕЛЬНІЙ ГАЛУЗІ ЯК ПОКАЗНИК СТІЙКОСТІ БІЗНЕСУ. Development Service Industry Management, (1), 176–183. https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(24)

Номер

Розділ

Статті