ІНДИКАТОРИ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ: МЕТОДИКА ІДЕНТИФІКАЦІЇ ТА РОЛЬ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2024-8(10)Ключові слова:
управління підприємствами, менеджмент, інновації, розвиток, економіка підприємства, індикатори, методика аналізування, моніторингАнотація
У дослідженні у фокусі уваги перебувають процеси менеджменту розвитку підприємства на інноваційних засадах. Показано, що розвиток підприємства стосується покращення базових характеристик – індикаторів стану і динаміки головних параметрів за всіма функціональними напрямами. У таких цілях реалізується системна і комплексна політика, яка передбачає широкий спектр заходів у різних сферах економіки та управління розвитком бізнесу і його виробничо-господарськими елементами. Однак, саме інноваційний тип розвитку, по-перше, найбільш ефективний та має найбільшу віддачу; по-друге, саме інноваційний підхід дозволяє одночасно впливати на більшість параметрів зростання та досягати високої стійкості в цьому на засадах невідворотності розширеного відтворення як у виробництві, так і в ринкових позиціях підприємства. Метою статті визначено розробку методики ідентифікації та формування складу індикаторів, а також узагальнення їх ролі в системі управління інноваційними процесами на підприємстві. У відповідності до поставленої мети визначено і сформовано склад показників – індикаторів та критеріїв інноваційного розвитку; напрацьовано методику формування складу індикаторів; визначено роль обраних критеріїв у відображенні перебігу процесів інноваційного розвитку підприємства.