ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИХ І ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2024-8(6)Ключові слова:
готельно-ресторанна справа, інновації, інноваційний розвиток, інноваційні технології, моделі розвитку підприємств, стратегія інноваційної діяльності, сфера гостинності, туризмАнотація
Розвиток підприємств готельно-ресторанної і туристичної сфери на сучасному етапі розвитку прямо пов'язаний із використанням інноваційних рішень. Заклади розміщення, харчування і туризму, які формують інноваційні моделі розвитку, не тільки можуть збільшити попит на свої послуги, але й отримати економічні, соціальні, управлінські переваги, удосконалити систему організації діяльності та підвищити якість обслуговування клієнтів. Метою статті є обґрунтування та узагальнення основних стратегій інноваційного розвитку готельно-ресторанних і туристичних підприємств, а також сучасних інноваційних заходів в межах цих стратегій. У статті здійснено систематизацію основних стратегій, які можуть реалізувати заклади розміщення, харчування та туризму для формування інноваційних моделей розвитку, зокрема, виділено: стратегію використання інноваційних технологій для обслуговування гостей та їх залучення у заклади, стратегію покращення якості надання готельно-ресторанних і туристичних послуг, у тому числі через вдосконалення й оновлення стандартів їх обслуговування, стратегію моніторингу потреб, побажань, очікувань гостей, стратегію розширення асортименту додаткових послуг та ін. Запропоновано основні заходи і напрями діяльності в рамках цих стратегій, проаналізовано їх потенційні цілі та результати. Обґрунтовано основні переваги і сильні сторони реалізації запропонованих стратегій для підприємств готельно-ресторанної сфери і туризму. Узагальнено найкращі практики використання інноваційних технологій у діяльності закладів сфери гостинності. Проаналізовано роль інноваційних технологій в процесі надання основних і формуванні додаткових послуг, обслуговуванні клієнтів, організації та управлінні діяльністю закладів розміщення, харчування і туризму.