ФАКТОРИ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА СОНЯШНИКОВУ ОЛІЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(23)

Ключові слова:

соняшникова олія, ціна, фактори ціноутворення, ринок, сільськогосподарська продукція, підприємництво, бізнес

Анотація

У статті наведено підходи до класифікації факторів ціноутворення на сільськогосподарську продукцію та продукти її переробки, на основі чого охарактеризовано особливості їх прояву в ціні соняшникової олії. Наявність різних варіантів узагальнення факторів ціноутворення свідчить про важливість даної науково-практичної проблеми. Ціна є ринковим показником, який визначає ефективність діяльності виробника соняшникової олії, тому для прийняття управлінських рішень потрібне розуміння всієї сукупності умов ціноутворення на ринку. Зважаючи на це, встановлено, що існують зовнішні та внутрішні фактори впливу на ціну соняшникової олії. До зовнішніх факторів пропонується відносити: співвідношення попиту і пропозиції на ринку олії; стан конкуренції в галузі; розвиток нових технологій; рівень економічного зростання; фінансово-економічні заходи державного стимулювання економіки; погодні і кліматичні умови; перехідні запаси залишків рослинної олії у світі; сезонність виробництва; запроваджені інструменти регулювання торгівельної політики; ціни на інші види олій; споживчі настрої населення. Серед внутрішніх факторів пропонується розуміти: рівень витрат виробництва олії; бажану суму прибутку; показники розміру та географічне положення підприємства; підходи до використання елементів комплексу маркетингу; охоплення каналів розподілу.

Визначено умови зниження або підвищення ціни олії при різних варіантах прояву наведених факторів. Ціна соняшникової олії перебуває під постійним впливом всієї сукупності факторів, поєднання яких формує правила функціонування ринку і досить часто супроводжується непередбачуваними наслідками. Наведений перелік факторів варто враховувати учасникам ринкових відносин при прогнозуванні тенденцій зміни ціни на соняшникову олію, щоб усувати ризики отримання негативних показників у господарській діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.08.2024

Як цитувати

САМОЙЛЕНКО, А., ЦАРЬОВ, В., СЕМЕНЧУК, А., & ДАНИЛЬЧЕНКО, С. (2024). ФАКТОРИ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА СОНЯШНИКОВУ ОЛІЮ. Development Service Industry Management, (3), 162–168. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(23)

Номер

Розділ

Статті