ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ТУРИСТИЧНИХ МАРШРУТІВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Наталія ПАНЬКІВ Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-9057-9612
  • Василь ГУМЕНЯК Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(37)

Ключові слова:

діджиталізація, цифрові технології, туризм, Україна

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні основи діджиталізації у сфері туризму. Визначено поняття “діджиталізація туризму”, його основні концепції та підходи до діджиталізації туристичних маршрутів. Проаналізовано роль цифрових технологій у розвитку туризму та сучасний стан та розвиток туризму в Україні. Проаналізовано сучасний стан та тенденції розвитку діджиталізації туристичних маршрутів в Україні та світі, а також, існуючі цифрові технології у туристичній індустрії України та тенденції їх розвитку.

Подано рекомендації щодо заходів діджиталізації туристичних маршрутів в Україні, зокрема, щодо розробки інтегрованої стратегії діджиталізації для туристичних організацій та огранів влади у сфері туризму. За результатами досліджень, здійснено SWOT-аналіз сучасного стану діджиталізації туристичних маршрутів в Україні  та запропоновано оптимальні цифрові рішення для конкретних туристичних регіонів. Встановлено, що діджиталізація в туризмі набуває різних форм і дає переваги для держави, регіону, окремого підприємства чи споживача. Водночас, існують певні обмежуючі чинники використання цифрових технологій, основними з яких є їх висока вартість, відсутній або слабкий Інтернет-зв'язок, недосконалість законодавства, відсутність окремих технологій, а також державної підтримки їх впровадження та інші. Недоліками цифровізації є те, що вона може приводити до безробіття (оскільки працю людини витісняють технології), існують також проблеми безпеки (зокрема ризик здійснення операцій через Інтернет).

Проаналізовано сучасний стан та тенденції впровадження маркетингових кампаній для просування цифрових маршрутів на прикладі Львіської області. Обгрунтувано, що в сучасних умовах російсько-української війни та після нашої перемоги, Україна має докласти великих зусиль для підтримки цифрового розвитку туризму в країні, оскільки, ці заходи залучать більше відвідувачів, сприятимуть створенню нових робочих місць та економічному розвитку країни.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

ПАНЬКІВ, Н., & ГУМЕНЯК, В. (2024). ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ТУРИСТИЧНИХ МАРШРУТІВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ. Development Service Industry Management, (1), 253–267. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(37)

Номер

Розділ

Статті