СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПОПИТУ НА РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2023-2(5)Ключові слова:
туризм, індустрія гостинності, мотиваційні чинники, подорожіАнотація
В статті досліджено тенденції на міжнародному ринку туристичних послуг протягом 2021-2023 рр., зокрема, проаналізовано динаміку показника «міжнародні туристичні прибуття» як в цілому у світі, так і в розрізі глобальних туристичних регіонів. Авторами дослідження проаналізовано чинники мотивації туристичних подорожей в Україні з початком військової агресії РФ. Зауважено, що майже 55 % українців не відвідували інші регіони України з туристичною метою з 24 лютого 2022 року, проте майже 36 % українців це робили 1-5 разів. Варто відзначити зміну пріоритетів за цей період, адже більшість респондентів (54,0 %) відзначили, що надають перевагу пішим прогулянкам та дослідженням міського середовища. Близько 28 % опитаних віддають перевагу культурному туризму (екскурсіям до історичних пам’яток і музеїв). Пляжному туризму віддавали перевагу близько 23 % мандрівників. Зауважено, що у 2021 р. пріоритетним видом туризму був саме пляжний туризм (близько 48 %).