МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПІДПРИЄМСТВ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(31)

Ключові слова:

інструменти, маркетинг, аграрні підприємства, маркетинговий комплекс, маркетинг-мікс

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню та раціоналізації інструментального наповнення маркетингової діяльності вітчизняних підприємств аграрного сектору. Визначено положення, які характеризують роль та важливість аграрного маркетингу, серед яких виділено: оптимізація використання ресурсів та управління результатами; збільшення доходу фермерського господарства; розширення ринків; зростання аграрної промисловості; впровадження та поширення нових технологій; створення робочих місць; надбавка до національного доходу; створення цінності. Визначено, що в агробізнесі при визначенні маркетингової стратегії слід враховувати багато факторів, а маркетинговий комплекс як стратегія позитивно вплине на роботу підприємства. Окреслено дванадцять контрольованих маркетингових елементів, які включають такі компоненти: планування продукту, ціноутворення, брендинг, канали розповсюдження, особисті продажі, реклама, рекламні акції та просування, упаковка, демонстрація, обслуговування, доставка, дослідження та аналіз. Обґрунтовано відмінність між споживчими та сільськогосподарськими товарами та визначено специфіку сільськогосподарського товару, серед яких зокрема: залежність виробництва від природно-біологічних факторів; сезонність виробництва; переважання оптових продажів; необхідність в переробці; короткий період споживання; відсутність ідеальних замінників; відсутність дієвих механізмів контролю якості; обмежений вплив бренду, рекламу, післяпродажного обслуговування, моди та стилю, емоційних факторів; низька еластичність попиту. Розкрито окремі аспекти державної політики, як додатку до традиційних Ps маркетинг міксу для збуту сільськогосподарської продукції, зокрема зазначено, що аграрна політика має бути структурована таким чином, щоб надавати підтримку дрібним фермерам через проекти покращення, диверсифікації та збуту сільськогосподарської продукції.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

БІЛОШАПКА, Ю., & КАШУЛЬСЬКА, Т. (2023). МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПІДПРИЄМСТВ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ. Development Service Industry Management, (4), 207–211. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(31)

Номер

Розділ

Статті