КЛЮЧОВІ АСПЕКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ТА БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(15)

Ключові слова:

якість, безпечність, ресторанний бізнес, харчові продукти, програми-передумови, управління якістю, НАССР

Анотація

У статті аргументовано, що харчова безпека є ключовим фактором успішного функціонування закладів ресторанного господарства, а якість харчових продуктів безпосередньо впливає на успішність бізнесу. З’ясовано основні положення нормативно-правового забезпечення системи HACCP в Україні, що спричинено формуванням низки нових завдань перед вітчизняними підприємствами ресторанного бізнесу, вирішення яких є досить актуальними щодо відповідності ресторанної продукції та послуг вимогам сьогодення в площині реального часу і змінних процесів різних сфер суспільства. Проаналізовано теоретичні аспекти системи управління якістю продукції та послуг у ресторанному бізнесі з огляду на праці вітчизняних та зарубіжних учених та фахівців щодо шляхів підвищення якості продукції та послуг. На основі проведеного дослідження визначено, що ефективна система управління якістю продукції та послуг у ресторанному бізнесі повинна включати в себе сукупність принципів HACCP, застосування яких надає підприємствам низку переваг. Визначено, що система HACCP охоплює параметри безпеки продукції на всіх етапах її життєвого циклу - від отримання сировини до споживання готової продукції. В свою чергу аргументовано, що програми передумови охоплюють і інші системи, такі як: керування закупленими матеріалами; програми погодження та схвалення постачальників; системи простежуваності сировини та кінцевих продуктів; системи надходження, зберігання та дистрибуції; маркування продукції; керування виробничим обладнанням щодо його придатності; навчання персоналу тощо. Наведено приклад застосування програм-передумов, які поєднують базові умови та комплекс дій, необхідні для підтримання у всьому харчовому ланцюгу гігієнічного навколишнього середовища, придатного для виробництва, оперування та постачання безпечних кінцевих продуктів і безпечних харчових продуктів для споживання людиною.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.12.2023

Як цитувати

ТОМАЛЯ, Т., ПРИЛЕПА, Н., & РОГОВА, А. (2023). КЛЮЧОВІ АСПЕКТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ТА БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ У РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ. Development Service Industry Management, (3), 102–106. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(15)

Номер

Розділ

Статті