МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ ВПЛИВУ ІНСТРУМЕНТІВ МАРКЕТИНГУ НА ЕКОНОМІЧНУ БЕЗПЕКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(21)Ключові слова:
інструменти маркетингу, маркетингова складова економічної безпеки підприємства, методика оцінювання впливу інструментів маркетингу на економічну безпеку підприємства, оптимальний рівень маркетингової складової економічної безпеки підприємства, digital – маркетинговий аудитАнотація
У статті актуалізовано необхідність та напрацьовано методику до оцінювання впливу інструментів маркетингу на економічну безпеку підприємства. Визначено сутність оптимального рівня маркетингової складової економічної безпеки підприємства, що є основою для застосування запропонованої методики. Конкретизовано групи та окреслено кількісні та якісні показники в межах кожної групи з метою формування методики оцінювання впливу маркетингових інструментів на економічну безпеку підприємства. Відтак, запропоновано формування показників здійснювати в межах груп, що розкривають особливості комплексу «4 Р», а саме: «Товар», «Ціна», «Канали розподілу», «Місце на ринку» і фактично й виступають тими основними інструментами, які безпосередньо впливають на економічну безпеку підприємства. Наведено авторську структурно-логічну модель інструментів маркетингу, що впливають на економічну безпеку підприємства. Для визначення рівня маркетингової складової економічної безпеки запропоновано використовувати метод зваженої суми, який передбачає врахування вагомості кожної групи та одиничних показників складової економічної безпеки і їх бальної оцінки. Напрацьовано шкалу для трактування отриманих результатів й визначено заходи підтримуючого або активного спрямування щодо коригування впливу маркетингових інструментів на економічну безпеку підприємства.