ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНІСТЮ СУБЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(30)Ключові слова:
стратегія, стратегічне управління, інновація, інноваційність, стратегічне управління інноваціями, інтелектуалізація, інтелектуально-стратегічне управління інноваційністюАнотація
У сучасних умовах глобалізації, цифровізації та посилення конкуренції стратегічне управління інноваціями стає вирішальним фактором забезпечення сталого розвитку підприємств. Інновації є не лише "двигуном" соціально-економічного зростання, але й інструментом адаптації до змін у зовнішньому конкурентному середовищі. Ефективне стратегічне управління інноваціями дозволяє формувати конкурентні переваги, швидко реагувати на зміни, переорієнтовуватися на нові ринки та підвищувати ефективність використання власних або залучених ресурсів.
Метою статті є формування теоретичної основи інтелектуально-стратегічного управління інноваційністю підприємств в умовах невизначеності. Актуальність цього управління полягає у створенні динамічної системи, яка забезпечує своєчасне визначення інноваційної місії, цілей і перспектив, розробку та реалізацію інноваційно орієнтованих планів. Це сприяє збільшенню інноваційного потенціалу підприємств, формуванню сталих конкурентних переваг і ефективному функціонуванню на динамічних ринках.
Поняття "стратегія" та "управління" є ключовими в механізмах розвитку підприємств. Стратегія визначає напрямки та довгострокові цілі, а управлінська система забезпечує планування, організацію, мотивацію та контроль для їх ефективної реалізації. Інноваційний процес є основним елементом соціально-економічних відносин, що характеризує творчі зміни, спрямовані на розвиток управлінських систем. У сучасних умовах актуалізується перехід від розгляду інновацій як результату до аналізу здатності підприємств генерувати та адаптуватися до викликів.
Зосереджено увагу на формуванні теоретичної основи "інтелектуально-стратегічного управління інноваційністю", що поєднує стратегічне планування, управлінські функції та інноваційні рішення. Це концепція є ключовою для підвищення конкурентоспроможності підприємств у динамічно змінюваному середовищі.
У рамках дослідження проаналізовано функції управління та їх роль у стратегічному управлінні інноваціями. Розглянуто типи підприємницьких стратегій і принципи стратегічного управління інноваціями, які сприяють адаптивності підприємств до змін. Створено теоретичну основу інтелектуально-стратегічного управління інноваціями, що формує базу для успішного розвитку підприємств в умовах змінюваних внутрішніх та зовнішніх факторів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Дмитро ВЕРКУШ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.