МЕТОДИКИ ОЦІНКИ ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОСТИННОСТІ ГРОМАД У КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/dsim-2024-8(18)Ключові слова:
потенціал підприємств, методики оцінки, сфера гостинності, сталий розвиток, оцінювання, відновлення, внутрішній туризм, війнаАнотація
У статті досліджено основні методи аналізу потенціалу туристичних підприємств у громадах та види їх оцінювання для визначення туристичної привабливості даних територій, формування перспективних стратегій розвиток, з урахуванням наявної туристичної інфраструктури. Актуальність дослідження полягає у систематизації модернізованих підходів до оцінювання потенціалу фірм сфери обслуговування, які опинились у кризових умовах після низки економічних потрясінь пандемії та припинення туристичної діяльності на початку повномасштабного вторгнення. У статті подані методики оцінки економічного, фінансового, конкурентного та інвестиційного потенціалів підприємств туристичної індустрії із запропонованими модифікаціями, орієнтуючись на нові реалії. Проаналізовано основні індикатори сталого розвитку підприємництва в туристичній галузі відповідно до цілей сталого розвитку України до 2030 року. Для проведення дослідження було використано загальнонаукові методи пізнання, такі як індукція та дедукція, асоціація та аналогія , аналіз та синтез. За результатами дослідження було встановлено, що у зв'язку з економічною нестабільністю, та у перспективі переходу світової економіки до Індустрії 5.0, необхідно використовувати модернізовані методи оцінки різновидів потенціалу туристичних підприємств адаптованих до нових сучасних викликів. В умовах воєнного стану та посткризового відновлення економіки внутрішній туризм України потребує комплексного реформування, що включає диверсифікацію туристичного ринку, вибудову інвестиційної політики та збереження орієнтації на локальний ринок у після воєнний період із залученням іноземних туристів. Практичне значення дослідження полягає в можливості використання запропонованих методик суб’єктами туристичної діяльності та у свою чергу використання громадами результатів оцінки для формування сталих стратегій розвитку відповідно до структури сучасного ринку туристичних послуг, потреб споживачів і мешканців громади. Важливим є те, що система управління підприємств туристичної галузі буде ефективною лише за умови, якщо цілі кожної її підсистеми будуть узгоджені з пріоритетними цілями розвитку територіальної громади.