КАУЗАЛЬНІСТЬ ДЕФІНІЦІЙ «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА» ТА «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ІННОВАЦІЙ»: ЕПІСТЕМОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ З ПОЗИЦІЙ ЦІЛЕЙ УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(24)

Ключові слова:

споживча цінність товарної пропозиції, цільові аудиторії, внутрішня конкурентоспроможність інновацій, зовнішня конкурентоспроможність інновацій, конкурентні переваги

Анотація

Метою статті визначено доведення каузальності  дефініцій «конкурентоспроможність підприємства» і «конкурентоспроможність інновацій» з погляду цілей  управління та обґрунтування доцільності застосування дефініції «конкурентоспроможність інновації» та її модифікацій в термінологічному словнику теорії інноватики. Досліджуючи епістемологію терміну «конкурентоспроможність підприємства», взяли до уваги спільну рису у сукупності обраних для аналізу визначеннях – відносний характер конкурентоспроможності як об’єкта управління А значить, відносний характер способів оцінювання порівняльних критеріїв, що може впливати на сприйняття цільовими споживачами ступеня закладеної в інновацію корисності. З урахуванням високої мінливості бізнес-середовища і структури споживчих потреб аргументовано доцільність використання ціннісно-орієнтованого підходу до управління конкурентоспроможністю інновацій. В руслі цього підходу висловлено авторську позицію щодо необхідності введення дефініції «конкурентоспроможність інновації», розглядаючи її  в контексті порівняння альтернатив кінцевого варіанту реалізованих змін, які пройшли весь комплекс робіт зі створення цінності і виступають засобом задоволення певної споживчої потреби. З урахуванням цього виокремлено особливості, що відрізняють інновації внутрішні і зовнішні. Внутрішню «конкурентоспроможність інновацій» запропоновано розглядати як кращий за встановленими параметрами варіант інноваційних змін у внутрішньому середовищі підприємства, спрямований на вирішення проблеми, що погіршила/погіршує його конкурентоспроможність у стратегічній зоні господарювання. Зовнішню – як кращий спосіб задоволення потреб споживачів, що має тенденцію до зростання затребуваності цільовими аудиторіями.  Підкреслено, що в обох випадках це дає змогу визначити потенціал закладеної в інновації корисності (цінності) і сформувати критеріальну базу для порівняльного оцінювання споживчої цінності порівняно із конкурентами.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.08.2024

Як цитувати

СТАДНИК, В., & МИХАЛЬЧУК, І. (2024). КАУЗАЛЬНІСТЬ ДЕФІНІЦІЙ «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА» ТА «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ІННОВАЦІЙ»: ЕПІСТЕМОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ З ПОЗИЦІЙ ЦІЛЕЙ УПРАВЛІННЯ. Development Service Industry Management, (3), 169–173. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(24)

Номер

Розділ

Статті